4 . Основні правові проблеми електронного бізнесу

4.7. Упорядкування зовнішньоекономічної діяльності підприємства електронної торгівлі

 

Однією з цілей електронної роздрібної торгівлі є розширення ринку, в т. ч. і за межі держави. Розпочавши електронну роздрібну торгівлю на зарубіжні країни, підприємство здійснює експорт продукції і стає фактично суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності.

 

За діючим на цей момент Законом України „Про зовнішньоекономічну діяльність” електронна розрібна торгівля за кордон не є експортом. Однак є всі підстави відносити таку торгівлю до торгівлі за валюту на території України з усіма наслідками, які звідси випливають.

 

Крім того, слід мати на увазі, що закордонний покупець, який отримує товар за допомогою Інтернет та пошти, має діяти відповідно до законів своєї держави, і йому, можливо, доведеться сплатити мито чи податок на додатну вартість або взагалі відмовитись від покупки, якщо імпорт товару заборонено.

 

Варто зазначити, що в Європейському Союзі прийнято Директиву 2000 /93/ ЄС про деякі правові аспекти інформаційних послуг, зокрема, електронної комерції, на внутрішьому ринку, яка має знайти надалі відображення в національних законах. Одним із принципових положень Директиви є регулювання порядку надання інформаційних послуг законодавством країни, де розташоване підприємство – надавач послуги. Це має вирішити значну частину дискусійних пиатнь, які виникають при міждержавній торгівлі. Передбачено також, що надавач послуги повинен надати споживачеві повну інформацію як про підприємство та місце його розташування, так і про товар.