Як перетворити Веб-сайт на інструмент для вирішення завдань маркетингу

За допомогою Веб-сайту компанія може вирішувати декілька маркетингових задач, основними з яких є: залучення нових клієнтів і підтримка що існують, робота з ділерами, промоушн, “друга ланка” реклами.

Від того, якими функціями ви хочете “навантажити” сайт, залежать його дизайн, набір використовуваних інструментів, тобто все те, що ви включатимете в завдання на розробку свого сайту.

1. Залучення нових клієнтів

Що для цього потрібне? Перш за все — відвідуваність. Якщо на ваш сайт заходитимуть багато відвідувачів, то цілком імовірно, що хтось з них, ознайомившись з інформацією про товари або послуги, стане вашим клієнтом. Це як в звичайному магазині — ніж більше людей заходить в нього, тим більше вірогідність, що вони зроблять покупку. Відвідуваність сайту може бути до 2000 відвідувань у день і більш.

Наприклад, для невеликого сайту (можливо, з інтернет-магазином) мінімальна кількість відвідувачів для надходження замовлень, які окупатимуть витрати на сайт, складає 100 відвідувачів у день; якщо сайт відвідують 250-500 відвідувачів у день — означає він приносить прибуток.

Об'ємний портал з активними продажами повинні відвідувати від 1000 до 5000 відвідувачів у день. Тобто такий сайт повинен знаходитися на одному з перших місць в рейтингу своєї категорії.

Відвідуваність сайтів перших трьох позицій рейтингу у декілька разів перевищує відвідуваність четвертого або тим більше десятого учасника рейтингу.

По статистиці системи SpyLog, до 50% відвідувачів йдуть з першої сторінки сайту, не зробивши жодного “кліка” всередину. Середня ж глибина “проникнення” складає три-чотири “кліка”. “Заховавши” потрібну користувачеві інформацію глибше, ви відлякаєте його і втратите потенційного клієнта.

 

2. Якість відвідувачів.

На неї теж можна і потрібно впливати. Адже вас цікавлять не віртуальні цифри на лічильнику, а реальні замовлення. Тому необхідно забезпечити ланцюжок “відвідувач — покупець/замовник”.

Для цього на сайт необхідно привертати вашу цільову аудиторію. Робиться це за допомогою контекстної реклами на пошукових серверах.

Наприклад. Набирає людина фразу “пральна машина покупка”, і в першому рядку результатів пошуку з'являється сайт “Інтернет-магазин побутової техніки “Ягідка”. А ще краще — банер. Ефективність такої реклами в кілька разів вище звичайних показів банерів. А аудиторія, що прийшла на ваш сайт по такому шляху, складається з ваших потенційних замовників. Це один з прикладів.

юдинадувачів слугнетнтернет-сайту длятовПросування ж сайту в інтернеті — сукупність безлічі методів.

Допустимо, відвідувача залучили. Але потрібно, щоб він купив товар. Для цього на сайті повинна бути розміщена інформація, яка цікавить замовника. Приведу приклад. Людина збирається придбати кухонний комбайн. Для цього вона хоче зорієнтуватися в ціні; функціональних можливостях різних моделей; надійності роботи комбайнів різних виробників; необхідності тієї або іншої функції й т.д. Надавши відвідувачеві всю цю інформацію в зручному й доступному вигляді, а також можливість замовити прямо на сайті цю модель і забезпечивши гарні умови доставки покупки замовникові, ви зробите ланцюжок “покупець, що зацікавився” максимально коротким, а виходить, ефективно працюючим.

3. Тепер - про відновлення.

Всі хитрування розроблювачів по “підйому” рейтингів вашого сайту і його програмуванню виявляться марними, якщо ви не будете підтримувати сайт в “живомустані. Середній відвідувач заходить на той самий сайт два-три рази на тиждень. Тобто з такою частотою він хоче бачити відновлення на веб-ресурсі. Говорять, причиною всіх нещасть на землі є обмануті очікування. Не обдуріть надій свого користувача. І він відповість вам взаємністю.

4. Сприяє росту відвідуваності сайту й зручність роботи з ним.

Інформація на сайті повинна бути розташована так, щоб будь-який відвідувач міг розібратися в ній. Система навігації повинна бути максимально зручною й інтуїтивно зрозумілою. Зрозумілою не тільки програмісту, що робить сайт і затверджує: “Цей значок знають всі!”.

Як перевірити зручність роботи? Дуже просто. Фахівці стверджують, що 90% помилок можна виявити, посадивши на тестування системи навігації й зручності розташування інформації всього п'ять звичайних чоловік (все-таки, напевно, краще вибрати їх із цільової аудиторії.). По легкості їхнього просування до інформації ви зможете визначити, як будуть реагувати на сайт реальні відвідувачі.

Що ще необхідно для перетворення відвідувача з випадкового перехожого в покупця/замовника?

5. Перша сторінка сайту, призначеного для залучення нових клієнтів, повинна бути максимально інформативною, щоб користувач захотів “піти” углиб. Вона повинна бути презентабельною й стильною. Тут варто сказати про помилку,, що допускається часто при розробці сайту. Якщо перша сторінка багато “важить” (більше звичайних 15 кбайт), то потенційні відвідувачі закриють вікно, не дочекавшись її завантаження. Чому? Через низьку швидкість передачі даних по телефонних лініях, якими користуються переважна більшість інтернет-жителів.

6. Підтримка існуючих клієнтів

Відповіді на питання, які звичайно дають ваші менеджери вашим же клієнтам, можуть бути розміщені на вашому сайті. У такий спосіб ви попадаєте у дві цілі одночасно. По-перше, подобаєтеся вже клієнтам, що відбулися. По-друге, потенційний клієнт, що зайшов на ваш сайт за адресою з візитної картки, прайса, реклами, побачивши такий рівень сервісу й уваги до клієнта, зробить свій вибір на користь вашої фірми.

Що взагалі розуміється під підтримкою існуючих клієнтів? Консультації фахівців, обмін думками клієнтів фірми, інформування про нові товари й послуги, про акції для існуючих клієнтів, про сервісні центри, побажання користувачів по вдосконаленню продукції й т.п. Інструментами такого сайту є форум, розсилання й стрічка новин і обов'язково - форми зворотного зв'язку.

Інтернет, завдяки своїй інтерактивності, унікальний як засіб роботи із клієнтами. На сайті відвідувач має можливість оперативно дізнаватися необхідну йому інформацію або ставити запитання, як тільки вони виникають. Оперативність відповідей на такі питання - від однієї години до одного-двох днів, залежно від специфіки вашого бізнесу й терміновості питання. Більш тривала реакція буде розцінюватися як повільна й неоперативна.

7. Робота з дилерами

Організувавши через сайт частину роботи з дилерами, ви заощадите масу часу. Розсилання новин, той же форум, дилерські прайси, новини — все це полегшує й прискорює роботу компанії.

Інформація, призначена тільки для дилерів, повинна бути добре захищена від несанкціонованого доступу. Для цього розробляється система аутентифікації (розпізнавання користувачів). “Титульна” сторінка виглядає в цьому випадку як загальнодоступна новостійна стрічка й “вхід для користувачів”. Вхід “усередину” сайту закритий паролем.

8. Промоушн

Примером сайта, реализующего данную функцию, может быть ресурс, организованный одной из телекоммуникационных фирм. На этом сайте расположено много полезной для специалиста информации: техническая документация по оборудованию, статьи на специальные темы, тесты, справочники. Есть консультации специалистов на форуме. Все это выполнено качественно и работает без сбоев. В результате — около 2000 посетителей в день.

 

Успішний ВЕБ-сайтЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ПРОГРАМНИЙ ПРОДУКТ. Це — продумана концепція сайту + попередні дослідження цільової аудиторії + дизайн + ретельно продумана система розташування й керування інформацією сайту + надійно й ШВИДКО працююча програмна частина + постійна робота над “контентом” (“умістом” сайту).

 

9. Інструмент “другої ланки” реклами

Як би не намагалися рекламісти, у ТВ-ролик, рекламний щит не можна “вштовхнути” багато корисної інформації про фірму і її послуги. Так до цього й не потрібно прагнути. Для таких цілей може служити сайт компанії. Потенційний клієнт, зацікавившись рекламою компанії й побачивши її Інтернет-адресу, “іде” на сайт за додатковою інформацією. Тут ви його й візьмете “тепленьким”. Розповідайте йому ВСЕ, що він хотів довідатися, і набагато більше. Покажіть йому товар або послугу у всій вроді, надайте йому відповідь на будь-яке питання, що він може придумати, - і клієнт ваш. Акції, продукція, послуги, ціни, знижки, умови роботи з вами - усе, що цікавить споживача, повинно бути у вас на сайті.

Порахуйте, скільки чоловік потрібно для того, щоб відповісти на такі питання, скажемо, по телефону? А які витрати необхідні, щоб прийняти відвідувачів в офісі, роздати рекламні проспекти, прайс-листи?

10. Дещо ще

Крім названих вище функцій на сайт можна “представити” і інші. Наприклад, моніторинг ринку, визначення по запитах споживачів рейтинги товарів, збір думок покупців про товари, голосування споживачів і ін.

А як ви поставитеся до того, щоб на сайті Тв-канала стояла форма зворотного зв'язку з назвою “Хочу бачити на екрані”. Тоді відвідувач одержить можливість формувати пропоновані йому послуги.

Одним словом, ідей може бути нескінченна безліч, але в основу всіх їх покладена інтерактивність сайту.

11. Як зробити сайт "живим"

Як ми вже сказали, для того щоб сайт “жив”, його потрібно постійно обновляти - викладати корисні й цікаві новини, відповідати на питання у форумах, придумувати цікаві голосування, конкурси. Це все робить людина. Його професія називається “контент-редактор”, “контент-менеджер”.

Людина, що працює над наповненням сайту, повинна мати різні по спрямованості якості:

·         орієнтуватися в предметній області;

·         уміти добре викладати свої думки в письмовому виді;

·         знати або вміти вгадати, що шукає відвідувач на сайті;

·         уміти розташовувати, структурувати інформацію на сайті.

Знайти такого “готового” фахівця в Україні поки складно. Його можна виростити самому, а можна укласти договір на інформаційне обслуговування сайту з веб-студією, що робила вам сайт.

 


 

Тетяна ДМИТРИК,
керівник відділу
веб-р
озробок
компанії “П'ятий
вимір

http://www.business.ua/i516/a15019/