02. Аналіз виконання договірних зобов’язань в господарській діяльності

Повний текст: відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати (формат PDF)

У ринкових умовах характер і порядок виробничо-комерційних відносин між партнерами регламентується господарськими договорами.
Договір – угода двох чи більше сторін про встановлення, зміну чи припинення прав і обов’язків при виконанні яких-небудь дій. Договір визначає і регламентує «горизонтальні» і «вертикальні» взаємини підприємств.
Система горизонтальних зв’язків охоплює різні сторони виробничо-господарської діяльності підприємств.
Система вертикальних взаємозв’язків охоплює комерційно-збутову діяльність підприємства.

Благодійна реклама:

Найбільш яскравим прикладом сучасних ринкових форм партнерських відносин є вертикальні маркетингові системи. Вертикально-маркетингова система (ВМС) складається з виробника, одного чи декількох оптових і роздрібних торговців, що діють як єдина система.
Переваги ВМС:
1) контроль і запобігання конфліктів;
2) економічність;
3) виключення дублювання зусиль.

Благодійна реклама:

Існує три основних види ВМС:
1) корпоративні ВМС, якщо етапи виробництва і розподілу продукції знаходяться в єдиному володінні;
2) договірні, що складаються з незалежних фірм, пов’язаних договірними відносинами. Основні етапи договірних ВМС:
а) добровільні мережі роздрібних торговців під егідою оптовика;
б) кооперативи роздрібних торговців;
в) організації власників привілеїв. Існує три форми привілеїв: роздрібні власники привілеїв під егідою виробника; система оптовиків-власників привілеїв під егідою виробника; роздрібні власники привілеїв під егідою фірми послуг;
3) управління ВМС координують зусилля з реалізації продукції завдяки розмірам і потужності одного з учасників ВМС.

Благодійна реклама: